Thursday, August 20, 2009

anak no 2





"Muhammad mirza" anak yang baik- nama yg suami aku pilih. sdp. anaknya mmg baik.alhamdulillah, proses kelahiran senang,jaganya sng. tido sng, semua sng.tapi.. di sebalik kesenangan tu,Allah ada selitkan jugak sikit jer cobaan.. sikit je.








baru seminggu duk umah, aku pun tak berapa sihat masa tu,sllu sgt demam. anak yg no 1 pun demam.menangis je. ayahnya pulak sllu sakit kepala(mmg dia ada maigrain), adik mirza hospitalised sb kuning yg tinggi. dgn berat hati, aku tglkan jgk suami dan zawawi (anak no 1 tu laa..) yg tak berapa sihat tu utk mjg adik mirza kt hospital. pgalamn ptama anak hospitalised sb kuning, hati ibu mana yg tk kesian tgk anak mcm kne panggang kat tmpt tu? pusat yang basah terus kering dn tertanggal, kulit merekah, hitam. mata ditutup. tak kesian ker? tiap kali dia nangis, aku angkat dn terus susukan. aku tau dia pns dn haus. pnas tu tmpt tu. aku tak tido selama 2 mlm kat hospital, aku takut terlelap waktu adik nangis, haus nakkan susu.aku berdoa biar adik cpt baik. bkn itu je yg buat hati sedih, tiap kali anak nangis, menjerit2 sb nurse cucuk jarum kat tgn nak amik drh..aku yg tua ni tk thn sakit, ape lg adik.









bila dokter benarkan kitorg balik, perkara pertama yg aku buat,aku ttp lampu biru yg mmanaskan tu, cium dan mintak maak kt adik, pkikan adik baju (stlh dua hari dia bogel),sapukan pelembab pd kulit dia yg mrekah dan lastly..aku mkn ubat semput. selama aku kt hospital, aku semput.tp aku tkt nk mkn ubat,tkt ada kesan pd adik. aku thn je semput tu. mmg sakit. tapi aku kne sbr, aku nk adik cpt2 baik, dn keluar dr tmpt yg tk best tu. ape yg tak best? bykkkk...mls nk cerita.

No comments:

Post a Comment