Sunday, November 29, 2009

Buku Inspirasi Contest

Hari ni (29 November 2009) baru lah aku ada kesempatan menjenguk2 "laman maya" aku pn ader ler jenguk2 blog yg aku follow. Tibe2 terjodoh plak dgn Blog ni.. http://naufalsayang.blogspot.com/ dn terjumper plak kontest ni.."BUKU INSPIRASI". -nasib x smpi deadline lagiks.

Dalam 3 Buku yang dicalonkan, ada 1 buku yang bt aku jatuh cinta (ewah!)

Tak tau nk pendekkn "sb aku suka buku" ni mcmana.. tp.. yg sllu kita dgr "Don't judges a book by it's cover..dh x boleh pakai untuk aku skrg ni.. (dh jatuh cinta lah katakan..mana nk dgr org kata). Bukan sb Nombor "101",atau kata-kata"idea bisnes dari rumah" tapi.. kata-kata "landasan untuk bermula" itulah yang telah memikat aku.
kalau idea..rasanya dah byk yg aku dgr terutama dari kwn2 yang dh lama join bisnes dari rumah ni. tapi landasan dan panduan yang betul2 ni lah yang aku x dpt nk discover walaupun dari kwn2 yang aku ckpkn tadi.diorg hanya bg idea.. tapi landasan yang mcmana aku ptt pegi..ape aku ptt buat kalau landasan aku terputus (banjir ke ape ke....) atau landasan aku terpesong ke (ni mesti kes mat gian curik besi landasan aku nih..huhu)..takde plak diorg guide, dn xde plak diorg warning.. tp aku x leh nk slhkn diorg..diorg pun masih mcuba..mungkin nasib diorg baik..dh jumpe landasan yang betul.
Aku dah cuba bisnes baru je cuba..tapi x berapa berjaya.. aku masih tercari2 formula. tak henti2 aku pikirkan dan neuron2 dlm otak aku makin ligak berfikir tiap kali tgk muka anak2. aku ingin skali sllu berada bersama mereka, melihat mereka membesar. tapi dh mkn gaji,terpaksalah korbankan masa bersama.
SO......BACK TO THE CONTEST..
Untuk kontest ni ada 2 soalan cun aku kene jawab:
1) Apakah status anda kini
Wanita bekerjaya (yg sdg berusaha untuk mndapatkn pdptn sampingan) - opss ada ke dlm list?
2) Apakah impian anda pada masa hadapan
Untuk men"transform" status skrg (wanita bekerjaya yg sdg berusaha utk mendpt pdptn sampingan) kepada status wanita yang berjaya dgn bisnes sendiri dn keluarga. Bisnes yang ada dalam kepala skrg adalah mendirikan pusat bimbingan lanjutan (tution/short course) yang mana smbil2 ngajo anak orang anak aku pun boleh join jugak. kalau boleh nk buat 2 method- in class dgn online..(time2 pregnent ke dlm pantang ke.. leh jugak buat class) Doa2kan lah.. AMINNN...
itu sajelah bebelan saya.. just nk kongsi cerite..dn luahan rasa..sob..sob..sob..

No comments:

Post a Comment